När vi sponsrar lokala talanger

Modo Dam Framtid
Som du kanske vet har vi varit aktiva i damhockeyn här i Örnsköldsvik och vi har också tagit steget och sponsrar projektet Modo Dam Framtid som Erika Grahm står bakom. Det finns många goda anledningar för oss att göra det.

I dagsläget har vi sponsrat Modo Dam lite grand och också projektet Modo Dam Framtid, som ska stärka flickhockeyn i området. Projektet är som sagt ett initiativ från Erika Grahm och har uppmärksammats mycket positivt.

Luddiga marknadsföringsmetoder

Jag har alltid svårt för marknadsföring som inte är lätt att mäta, av just den anledningen, det är svårt att mäta. Sökmotoroptimering är ju i det närmaste motsatsen. Däremot så finns det saker som sponsring kan göra som inte sökmotoroptimering kan, till exempel träffar det rakt i hjärtat på öviksbon.

Om du inte anat det tidigare så är många här på kontoret fanatiskt hockeyintresserade (och sportintresserade i största allmänhet). Det är i sig en god anledning att sponsra, vi har haft företagsevent när Modo Dam spelat och det är alltid roligt att kunna bjuda med kunder för det är vinst varje gång.

Vi passar ihop

Det finns något som damhockey har som inte alls är lika uttalat i elitserien, det är hjärta, det finns inga löften om NHL-karriär och en seger i Riksserien kommer aldrig ge en mångmiljonvilla utan det är renodlad passion som är orsakerna. Inget ont om herrarna, vi är fullt medvetna om den passion som finns där också men det blir så tydligt hos damerna.

Vårt företag bygger också på passion, Gör det du älskar är vårt motto. Jag har personligen valt bort mycket annat just för att göra det jag gör nu och jag är övertygad om att världen blir bättre om fler gör det.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *