Mimmi Sjölin

Mimmi Sjölin

SEM-specialist

Mimmi är SEM-analytiker på Stockholmskontoret. Hon är utbildad inom kommunikation, har tidigare arbetat som Account Manager och har fastnat för digital marknadsföring som är extra spännande. Mimmi har tidigare bott på Irland samt i Australien och är en äventyrlig själ. På fritiden tycker hon om att vara kreativ med diverse olika DIY-projekt.

020-10 00 08

Mer från Mimmi Sjölin

Om sökord och matchningstyper

Kom igång med Google Ads – Del 3 Nu när vi har tagit oss igenom att sätta upp konverteringar och har målsättningen i huvudet är det dags att sätta igång med det strategiska tänket.   Strategi vid val av sökord Vid skapandet av sökkampanjer kommer du att behöva välja sökord. Det är de ord som […]

Att nå mållinjen i Google Ads

Kom igång med Google Ads – Del 2 I förra delen tog vi upp vilka olika delar det är värt att hålla reda på i Google Ads. Idag är det dags att förbereda inför din första kampanj. Inför en satsning i Google Ads är det viktigt att tänka igenom ditt mål med marknadsföringen. Detta kommer […]

Kom igång med Google Ads

Det händer att vi tackar nej till kunder på grund av att det inte blir lönsamt för dem. Oftast är det kunder som är i ett startskede och aldrig har använt sig av Google Ads eller som har tittat på sitt konto och sedan gett upp efter ett tag. När vi väljer att inte ta […]