Vi är inte som andra företag

Vi är annorlunda, vårt företag är annorlunda än alla andra företag. Det kanske inte alltid märks så tydligt på vad vi gör men det märks på varför vi gör det.

Att tjäna pengar har aldrig varit det viktigaste hos oss. Visst vill vi göra det också men det är mest för att växa och kunna göra det vi vill göra. Det finns andra saker som är viktigare, det finns andra skäl än pengar som gör att vi driver Brath.

Jag har personligen lämnat vad som är ett av världens bäst betalda SEO-jobb, skurit ner min lön rejält och tackat nej till erbjudanden där lönen varit både dubbla och ännu högre än den lön jag hade. Anledningen är att jag vill något annat. Ta det för vad det är, jag är medveten om att det är en lyx att kunna halvera eller ta ut bara en tredjedel av sin tidigare lön och ändå leva ganska gott. Jag har full förståelse för att alla inte har fått den möjligheten. Jag vill inte säga att du borde, jag vill berätta så att du förstår att det inte är pengar som är drivkraften.

Stolthet

Eftersom pengar inte är drivkraften slipper vi göra en del saker som andra företag känner sig tvingade att göra. Vi behöver till exempel inte som Google samarbeta med Kina och censurera nätet, vi behöver inte låsa in våra kunder i långa avtal och vi behöver inte någonsin slira på sanningen. Vi sätter nämligen ordentligt med stolthet i det vi gör. Vi försöker alltid göra allt lite bättre än våra branschkollegor, på alla fronter. Det gör att vi kan hålla huvudet högt även när vi går hem efter en lång 6-timmarsdag på kontoret.

Inget fjäsk

Det betyder en annan sak också, vi behöver inte fjäska, Jag vet inte vad du tycker men jag blir alltid nervös av fjäskande företag, företag som verkar hålla med dig om allt, företag som inte tvekar att säga att du ser snygg ut i de jeansen trots att de får rumpan att bli så stor att det kommer skapa psykiska problem i årtionden om man mot all förmodan skulle få se den i en icke tonad spegel. Vi kan vara helt ärliga mot våra kunder, vi kan berätta vad vi är dåliga på, vad vi inte vill göra och vad vi är riktigt hejdundrandes bra på. Skillnaden när vi säger att vi är bra på något så menar vi det, ingen kommer att behöva gå från oss med byxor man behöver skämmas för.

Står för vad vi tror på

Vi behöver heller inte vika oss när vi tror på något. Vi tappar hellre en kund för att vi varit ärliga än vinner en för att vi inte varit det. Vi tänker aldrig sälja på dig saker du inte behöver, eller saker vi inte kan stå bakom. Du får naturligtvis köpa eller tycka om vad du vill men om vi inte tror att det kommer löna sig för dig så kan vi inte sälja det. Vi kommer rekommendera det vi tror är bäst, vare sig du gillar det eller inte – räddare än så är vi inte.

Vi är dessutom trygga i att vi har en av landets bästa arbetsplatser. Vi har högt i tak, utvecklande arbete och glada medarbetare som vi bryr oss om. Att vi har sex timmars arbetsdag är inte vad som gör det bra, de är bara ett symptom av att vi bryr oss.

Vi gör sökmotoroptimering

Vi är fullt medvetna om att sökmotoroptimering inte är ett ämne som alla brinner för. Det är en liten del av världsekonomin och det är få som jobbar med det. Vi gör det däremot, vi brinner för sökmotoroptimering. Vi brinner för bra sökmotoroptimering, vi brinner för sökmotoroptimering som lönar sig för våra kunder och vi brinner för sökmotoroptimering med hjärta.

I vårt lilla hörn av världen är sökmotoroptimering viktigt och det betyder att vi tänker arbeta hårt för att förbättra den för alla. Inte bara för våra kunder eller partners men även för er som väljer bort oss som leverantörer och även för er som är direkta konkurrenter. Vi vet att vi har spetskompetens på området och vi tvekar inte att dela med oss av den. Vi tänker spräcka myter, säga ifrån när någon kommer med tveksamma påståenden och vi tänker inte acceptera de mängder med dåligt underbyggda ”fakta” som cirkulerar. Det är vårt löfte till dig – om det inte passar, då är vi kanske inte rätt företag för dig.