Vi börjar med inredning – Brath investerar i Fröken Fräken

Lampa Madam StoltzI veckan har det blivit klart att Brath blir delägare i webbshopen och Sundsvallsföretaget Fröken Fräken, som säljer inredning på nätet. Det är förstås en stor nyhet för oss och ett viktigt steg på fler än ett sätt.

Det är roligt att komma igång och arbeta med Fröken Fräken ordentligt men det är mer än bara det som är nyheten. Det här är bara det första steget i vår plan att investera i långt många fler företag.

Varför Fröken Fräken först?

Fröken Fräken är det första företag vi väljer att investera i och det finns ett antal faktorer som gjort att vi valt just det företaget. Två viktiga är först den passion Agnes, som är största ägaren till Fröken Fräken, har och den stora outnyttjade potential som fanns i sajten. Vi vet att vi kommer göra mycket stor skillnad när det gäller marknadsföringen och vi vet att Agnes kommer driva företaget framåt.

Vad är planen?

Som jag nämnt tidigare i artikeln är det här inte det enda som händer. Det är frågan om ”sweat equity” vi byter sökmotoroptimering mot ägande i företaget. Planen är att det här bara är första gången vi gör det. Vi har i Fröken Fräken hittat ett företag som lämpar sig synnerligen väl för det här och vi är övertygade om att vi kan vara den perfekta partern. Några saker som spelat roll är de som tidigare nämnts plus följande:

  • Inredning är ett segment med stor efterfrågan, sökmotoroptimering kan innebära stora skillnader.
  • Sajten frökenfräken.se hade stor inneboende och outnyttjad potential när det gällde sökmotorer.
  • Det lämpade sig väl att vi gör vår del (sökmotoroptimering) och den andra ägaren ansvarar för allt annat.

Nästa steg?

Nu kommer vi fokusera på att driva Fröken Fräken framåt i ett rasande tempo, eftersom vi går in som ägare kan vi på ett smidigt sätt skjuta in VÄLDIGT mycket sökmotoroptimering, något som man som konsult sällan har som alternativ. Vi har stora planer för Fröken Fräken i sökresultaten.

Efter det kommer vi börja se oss om efter fler potentiella samarbeten, nya sajter, nya segment där vi kan gå in som ägare.