Nyhetsbrevet som lyfter din onlinemarknadsföring
December 2016
Laddtider verkar allt viktigare
Under de senaste månaderna har vi gjort några mindre tester med sidors hastigheter. Genom att öka och minska tiden det tar att ladda sidan har vi kunnat se klart märkbara hopp i sökresultaten.

Genom att till exempel lägga till en större bild på en sida, ordentligt större, tänk femtio gånger fler pixlar, har vi kunnat få sidor att tappa ett antal positioner på sina sökord. Detta för att i ett senare skede byta ut bilden igen mot den mindre varianten och då sett att sidan klättrat. Vi har sett samma effekt med att slå på och av cachning och vi har kunnat upprepa försöken flera gånger.

" Det är tillräckligt för att vi ska förstärka
vår rekommendation om sajters hastighet.
 "

Försöken är inte tillräckligt stora för att kunna slå fast något med säkerhet men vi har gjort bedömningen att det är tillräckligt för att vi ska förstärka vår rekommendation om sajters hastighet. Vi vet ju sedan tidigare att Google starkt rekommenderar snabba sidor och det är därför en naturlig följd att de också premierar dem mer i sökresultaten.

Tidigare har man visserligen kunnat visa att hastigheten är en rankingfaktor, det har inte varit en lika stark bara. Nu gör vi bedömningen att det är en av de viktigare faktorerna.

Dagens Sökfråga
Hur hanterar man utgångna produkter? - Dagens Sökfråga
Se senaste avsnittet av Dagens Sökfråga,
där våra specialister svarar på frågor om sökmarknadsföring.
Du har väl inte missat det bästa från

vår blogg den här månaden?

 

Göra det själv eller ta hjälp med AdWords?

Att hantera sin egen sökannonsering på Google Adwords är inte rymdforskning. Det är väldigt enkelt att komma igång med Googles egna steg-för-steg-guide och du får snabbt ett hyfsat resultat som många nöjer sig med. En större andel av Googles intäkt kommer från annonsörer som sköter sina egna konton inhouse och så kommer det fortsätta vara. 

Läs mer här!
 

Att implementera SEO i en stor organisation

Mindre företag brottas med helt andra problem än större när det gäller sökmotoroptimering. Därför har två helt olika typer av konsulter vuxit fram. Vi ska ta en titt idag på vad man står inför för utmaningar och hur man kan tackla dem, utan att tvunget välja den andra typen av konsult.


Läs mer här!
Copyright © 2016 M Brath AB, All rights reserved.

Kontakta oss:
info@brath.se 
020-10 00 08