Varför tar vi fighten?

Brath är ett företag som står på sig och jag får ofta frågan varför vi är det? Varför skriver vi artiklar som den här om Sociala medier när vi vet att så många blir så upprörda?

Det är helt klart så att jag när jag skrev artikeln visste att det skulle göra många konsulter inom sociala medier arga. Det är inte så konstigt att de blir det, jag ifrågasatte värdet av den tjänst de tillhandahåller. Något hundratal arga kommenterar på Facebook, både i hemliga grupper (det finns sådana) och öppet på vår sida resulterade det i. 215 likes blev det också, till idag så åsikterna går förstås isär.

Vad var det jag krävde?

Vad är det egentligen som gör dem så uppretade, vad var det för öm punkt jag satte fingret på? Det jag krävde var att resultaten ska mätas. Internet är lysande på det sättet att det går att mäta. Det är lätt att i analytics se var köpen kommer från. Det här svider för alla som inte kan visa upp resultat. Svårare än så är det inte. Det finns aktörer inom sociala medier som kan visa upp positiv Return On Investment, de blir inte arga.

Varför kräver jag att folk ska mäta?

Då är frågan varför är det här så viktigt? Om sanningen ska fram så är jag oändligt trött på företag som prackar på sina kunder sådant som inte fungerar. Det går hur bra som helst att göra riktig marknadsföring på nätet, marknadsföring som leder till försäljning, marknadsföring som går att mäta. Gör det istället!

Vi kommer ALDRIG sälja på dig något omätbart!

Vi är inte som andra företag, vi står för vad vi tror på. Vi är inte som dom andra. Det är en av de saker som definerar oss, det är hur vi ser på företagande, det är därför vi gör det vi gör. Om kejsaren hoppar runt på stan spritt språngandes naken kommer vi säga till.