Bloggen

SEO för E-handel – 3 vanliga problem och deras lösningar

tre tulpaner

Det är få E-handlare som inte insett hur viktigt SEO är för att man ska ta sig framåt. Ofta brottas man med problem som är relativt lika vad andra ehandlare stött på. Därför tänkte vi ta upp några vanliga problem med webbshoppar och deras lösningar. Sökmotoroptimering gör skillnad för all ehandel. För de allra flesta […]

Sortiment och erbjudande viktigaste arbetet – Intervju med Katrin Lundgren

Katrin Lundgren

Fokusera på sortiment och erbjudande och undvik fastna i det tråkiga arbetet, det tipsar Katrin Lundgren, VD på Kodmyran och E-handlare sedan 2001. Katrin Lundgren är välkänd inom ehandelskretsar, kanske mest som VD för Kodmyran. Katrin har dessutom en lång historia av ehandel i ryggsäcken och det startade 2001. -Jag födde då upp katter och […]

Press och kundportal – två nya sidor på Brath.se

Mikrofoner

Ny funktion för våra kunder på plats på Brath.se, kundportalen gör våra rapporter överskådligare. Solen skiner i Övik idag och har så gjort ett tag. Om det ser likadant ut i Stockholm, Kalmar eller Bollnäs har jag ingen aning. Det betyder inte att vi är sysslolösa på Brath utan vi har faktiskt kommit till skott […]

Fylligt innehåll eller text

Rikt innehåll topp

Inom SEO-branschen har man under en längre tid pratat om fylligt innehåll, i motsats till bara text. Vad är viktigast egentligen? Google har tidigare bara hanterat text. Man har automatiskt läst dokument och katalogiserat vilka ord som finns i dessa. Utifrån orden i texten (och en rad andra parametrar) har man sedan sorterat dokumenten i ett […]

Dra full nytta av Mynewsdesk för din SEO

Mynewsdesk logo

Mynewsdesk är en av de större tjänsterna för att få ut pressreleaser som företag. Vad många inte tänker på är att det kan vara en riktigt bra resurs i ditt SEO-arbete. Vi använder själva Mynewsdesk och berättar om alla nyheter i företaget, det kan handla om nya produkter i någon av butikerna, när vi fått […]

Vad är konverteringsoptimering

toppbild konverteringsoptimering

Konverteringsoptimering är arbetet med att fövandla besökare till kunder. CRO (Conversion Rate Optimization) går ofta hand i hand med sökmotoroptimering och sökannonsering och det ska vi titta lite närmare på idag. Själva grunden i konverteringsoptimering är att få besökare att göra vad du vill att den ska göra på din sajt eller sida. Om du […]