Bloggen

Telefonnummer i titeln?

Äldre telefon - svart

Vi tjatar ofta om titlar här, kanske alldeles för ofta. CTA, USP och Sökord är mantrat vi tjatar om, allt på mindre än 512 pixlar. Kanske är det så att du ska proppa in telefonnumret med? Jag pratade i förra veckan med en branschkollega i Brasilien som driver en av de större SEO-avdelningarna där på […]

Dagens sökfråga: Hur fungerar samspelet mellan SEO och SEM?

samspel mellan seo sem

  En fråga vi ofta får, och en ganska utbredd missuppfattning, handlar om samspelet mellan SEO och AdWords. Därför tänkte vi här reda ut begreppen lite. Hur hänger det där egentligen ihop? Får man fördelar i det organiska resultatet om man också köper AdWords? Är det billigare att köpa annonser om man rankar etta organiskt? […]

Vi söker en Redovisningsekonom till vårt kontor i Örnsköldsvik

Örnsköldsvik

Arbetsuppgifter Är du redovisningsekonom med erfarenhet? Är du dessutom en sådan person som tycker om att vara riktigt bra på det du gör, precis som vi? Brath letar efter någon som kan ansvara för fakturering, löner, bokslut och årsredovisning, om du dessutom har ett sinne för att förbättra rutiner och processer är det ett plus. […]

De nio mest lästa artiklarna på Brath.se

Mikrofoner

Vi producerar en hel del innehåll på den här sajten och en del av innehållet har ganska snäv målgrupp. En del har lite bredare målgrupp och de artiklarna tenderar att bli lästa av en ganska stor skara. Här är förra årets nio intressantaste artiklar. 9. Outreach, bloggande och sökmotoroptimering En artikel som har lite tid […]

Key Account Manager till Örnsköldsvik

Projektledare på Brath

Vi söker en Key Account Manager till vårt kontor i Örnsköldsvik Arbetsuppgifter Våra Account Managers besitter en nyckelroll i företaget då det är KAM:en som dels vårdar våra befintliga kunder men också är ansiktet utåt för våra inkommande förfrågningar (leads) från potentiella kunder. Vi har, än så länge, en ganska unik situation där vi får in så mycket […]

När någon läser på, var finns ditt varumärke då?

Vägen mot framtiden

En mycket stor del av alla sökningar som görs på nätet är vad vi kallar informationssökning. Det kan vara någon som vill läsa på om koalabjörnar eller som jämför olika produkter till badrummet. Det här är en stor möjlighet att nästla sig in i framtida kunders sinnen. Det är kanske inte jättelätt att direkt tjäna […]

Dagens sökfråga: Vad är microformat och strukturerad data?

dagens-sokfraga-aa-mb

  Microformat. Strukturerad data. Schema.org. Alla är de begrepp som används flitigt av sökmotroroptimerare och kunder idag. Men vad är det egentligen, och vad ska man ha det till? Du har säkert sett små betygsstjärnor under en del titlar i sökresultaten, eller redan på Google fått reda på vad en vara kommer kosta om du […]

Årets Julfråga: Vad gör man med gamla julsidor?

julfraga

  Det lackar mot jul, och som traditionen bjuder (för visst är det en tradition andra gången man gör något?) levererar vi här en julhälsning tillsammans med ett litet SEO-tips. Vi vill med det här klippet tacka kunder, leverantörer, branschkollegor och alla ni där ute som frågar, kommenterar och intresserar er för SEO och Internetmarknadsföring […]

Google pratar allt mer om AI

Artificiell intelligens

Det är lätt att tro att sök är Googles kärnverksamhet, jag själv trodde de ända fram till nyligen. Det verkar som att det kanske snarare är artificiell intelligens som är vad de arbetar med. Visst är det så att sök är vad som drar in pengarna till Google, annonserna i deras sökresultat står för nästan […]

Dagens sökfråga: Påverkar mängden trafik sökresultaten?

dagens-sokfraga-generisk

  Att Google till viss del använder ”user metrics” som en av flera rankingsignaler är troligt. Men är i så fall mängden trafik till sajten en av dem? Just hur trafiken på ens sajt påverkar Googles sökresultat är vad vi pratar om i dagens klipp. Utan att avslöja för mycket kan vi här berätta att […]

Nu växer vi och rekryterar – Gott nytt år

Teamet på Brath - en del av

Brath går åter igen in i en tillväxtfas efter vad som varit bland det tuffaste vi gått igenom som företag. Vi har tagit oss ut på andra sidan och är nu starkare än någonsin däremot. Du som följer bloggen vet att vi under förra året gick igenom en tuff period, jag har skrivit om det […]

Sökes junior sökmotoroptimerare i Övik

Gammaldags telefon

Brath växer snabbt igen och nu letar vi efter dig som vill lära dig sökmotoroptimering av några av branschens allra bästa.  Brath är välkända inom branschen för den kvalitet vi har i arbetet. En av anledningarna till detta är de många yrkesskickliga medarbetare vi har på SEO-avdelningen. Vi letar efter dig som skulle vilja ingå […]

Brath söker Senior SEO-specialist i Stockholm

Vägen mot framtiden

På Brath jobbar idag 3 seniorer med sökmotoroptimering, Marcus, Aaron och Magnus. Det är dags för att förstärka med ännu en senior sökmotoroptimerare. Har du några år i branschen och kan visa tidigare resultat, sök ett av branschens mest eftertraktade jobb. Du känner säkert redan till oss men vi skulle ändå vilja passa på att […]

Det är svårt att köpa SEO

Att välja väg

Det är säkert inte första gången du funderat på att köpa in tjänster från en SEO-konsult. Tyvärr är det lite komplext att köpa SEO och det är du som måste sätta dig in i vad du behöver. SEO är en komplex tjänst att köpa in, mycket mer komplext än till exmepel Adwords. En av anledningarna […]

Dagens sökfråga: Hur hanterar man utgångna produkter?

utgangna-produkter

  Det är dags att hugga tag i lite e-handelsfrågor. I klippet här ovanför snackar vi om hantering av utgångna produkter. En fråga som ofta dyker upp när man pratar SEO med e-handlare. Ska man lägga sina gamla produkter i en ”kyrkogård”, bara ta bort dem, eller redirecta dem? Som vanligt finns det inte ett […]