Bloggen

SEO-Case: Mekster.se

Under ett antal år har vi arbetat tillsammans med Mekster.se för att driva på deras försäljning från sökmotorer. Redan i början gick det fort framåt och det senaste året har resultaten verkligen skjutit i höjden. Så här har det gått till. Målsättning Öka den organiska trafiken till mekster.se och synligheten i Google, samt öka intäkterna […]

För mycket innehåll – Ett allt vanligare SEO-problem

Rikt innehåll topp

Det är med ett tungt hjärta jag skriver dessa rader men jag känner att jag måste. Allt för ofta ser jag att man gått för långt i publicerande av innehåll. Förmodligen är det ett resultat av SEO-byråers och SEO-konsulters välmenande råd. Mer innehåll är inte bättre, inte alltid i alla fall. Om du tror motsatsen […]

3 insikter som gjort oss till den SEO-byrå vi är idag

vinterlandskap

SEO är i många fall komplext och att bygga en bra byrå med SEO som specialitet kan vara än mer komplext. Idag gör vi både SEO och SEM på toppnivå och det är dags att dela med sig av hur vi kommit hit. Vi är långt från landets enda SEO-byrå. Ibland känns det som att […]

Att bli beroende av sin partner kan vara farligt i längden

Rob McCuaig konsult, Jan Johansson, konsult och delägare

Risken med att vara beroende av en enda partner kan vara stor. Förr eller senare kan du komma till en punkt där ditt beroende där din partner har en allt för stor påverkan på din affär. Vi bad Jan Johansson, konsult och delägare på Revenues och Rob McCuaig som är konsult på samma företag skriva några […]

Ducka eller skjut – Gör inte båda

Ducka eller skjut

Att testa sig fram är nog min favoritmetod. När man väl testat måste man veta vad man kommit fram till däremot. Då har jag en regel som jag själv följer: Ducka Eller Skjut. Ducka Eller Skjut, är regeln vi ska prata om idag. Det sitter en versal på Eller av en anledning och det är […]

Onlinelistan.com – Förbättrar din synlighet i sökmotorer

Synlighet

Idag öppnar vi Onlinelistan.com för alla och vi vill passa på att berätta vad det är, det finns nämligen en intressant bakgrund som gör den användbar för din SEO. Vår nyaste sajt Onlinelistan.com är något så gammaldags som en onlinekatalog över webbplatser. Den har historia som motsvarar än de sökmotorer vi så gärna använder idag och […]

Brath skänker 100 000 kr till två välgörenhetsorganisationer

Idag går det 100 000 kronor från oss fördelat på Cool Earth och Hoppets Stjärna – organisationerna får alltså 50 000 kr vardera. Pengarna är betalning för den workshop Brath genomförde med Erik Bergman.  Cool Earth bedöms vara det mest  kostnadseffektiva sättet att motverka global uppvärmning. Arbetet görs genom att helt enkelt förhindra avverkning av regnskog. […]

Du måste veta det här om SEO

SEO

Det är lätt hänt att SEO blir något man klistrar på i efterhand, istället för en integrerad del av företaget. Det är tråkigt för om du kan göra sökmotoroptimeringen till en del av verksamheten kommer du nå mycket längre. Vi får idag i princip kunder via tre kanaler, Google Ads, sökmotoroptimering och på rekommendation. Visserligen […]

Använder vi våra mobiler för mycket?

Smartphone

När vi har möten är det i undantagsfall ok att titta på mobilen. Vi använder också endast i undantagsfall laptops för anteckningar. Det är ett medvetet val och jag tror att vi gör rätt. Med smärtsam medvetenhet om diskussionen kring mobiler och plattor i skolorna skulle jag vilja skjuta in en notis om hur vi […]

Superentreprenören Erik Bergman besöker Övik

Entreprenören Erik Bergman

2012 grundade Erik Bergman, tillsammans med några andra, Catena Media. Idag 6 år senare är företaget värderat till sex miljarder kronor. Idag har han klivit av som VD för att ägna sig åt välgörenhet och den 11:e december kommer han till Örnsköldsvik för att prata om båda delarna. Du har tyvärr missat föreläsningen men håll koll på […]

Föreläsningar om digital marknadsföring

Oskar Alm föreläser om digital marknadsföring

Behöver ni lära er eller fördjupa kunskaperna om digital marknadsföring? Vi har precis förstärkt vårt team med Oskar som arbetar heltid med att lära ut. Låt några av branschens mest välkända föreläsare utbilda er i digital marknadsföring. Boka ett frukost- eller lunchseminarie med Oskar Alm som är utbildningsansvarig på Brath eller gör en lite längre utbildning […]

Bygga en SEO-byrå – 6 läxor jag lärt mig

Rekrytering

Att vara företagare kan verka som ett drömjobb och många gånger är det just vad det är. Inte ett drömjobb på det sätt det kanske ser ut utan en möjlighet att få jobba med sin dröm. Om du är en aspirerande företagare eller om du just idag drömmer om att starta eget har jag några […]

Du måste tänka SEO när du byter Ehandelsplattform

Det är oerhört vanligt att det går åt skogen med positionerna i Google vid en flytt till ny plattform. Stora butiker kan vara komplicerat att flytta men missa för guds skull inte grunden ändå. Rashid bytte plattform för themobilestore och höll på att gå under enligt Ehandel.se och jag har sett det här hända många […]

Kan det vara bättre med mindre innehåll?

Mindre=bättre?

Väldigt stora sajter hade en gång i tiden enorma fördelar. Företag som Ehow förstod det och satte det i system fram till Panda-uppdateringen. Panda satte stopp för det och det kan vara så att det finns ännu fler anledningar att se över sitt innehåll idag. Relativt många i SEO-samhället pratar idag om att minska ner […]

Nu börjar vi med Outreach

Omvärldsbevakning

På Brath har vi alltid en vilja att pressa framåt när det gäller kvalitet och resultat. Vi är stolta över vad vi levererar både inom SEO och SEM. Därför är vi extra glada att få presentera en nyhet som tar svensk sökmotoroptimering till nästa steg. Outreach SEO är den dominerande modellen för SEO i USA […]