Bloggen

Kom igång med Google Shopping

Till skillnad från textannonserna i Google Ads som syns baserat på de sökord du väljer ut så använder Google Shopping produktdata, som du som annonsör laddat upp till Merchant Center, för att visa en Shopping-annons med produktbild, titel, pris och namnet på din butik. Låt oss gå igenom hur du kommer igång med Google shopping. […]

Sökes: Designer för annonsmaterial (Örnsköldsvik)

Snabb SEO

Brath växer snabbt och vill nu öka kompetensen, därför söker vi en designer som är vass på digitalt annonsmaterial.  Vi vill hitta dig som förstår säljdrivande design för att hjälpa våra kunder med annonsmaterial för Facebook, Instagram och Google Ads. Arbetet sker tillsammans med en plattformsspecialist och syftar till att vara datadrivet och i högt […]

Nu förlorar du din ranking med en featured snippet!

Det är numera omöjligt för en listning att både erhålla en featured snippet på Google och att samtidigt ranka på första sidan av samma sökresultat. I dagens artikel förklarar vi varför och ger er även vår analys kring detta. Den 22 januari 2020 började rykten snabbt florera inom SEO-världen som påstod att listningar som lyckats erhålla en featured snippet, tappat sin organiska placering […]

Brath söker senior säljare i Stockholm

Vägen mot framtiden

Vi vill hitta säljaren vi kan bygga ett team runt. Om du är den som kan vara den solida kärna vi kan starta upp vårt säljteam med vill vi ha kontakt med dig. Brath har sedan starten 2013 haft bra tillväxt och nu är det dags att sätta ännu mer fart. Därför behöver vi en […]

Brath söker Administratör/assistent

Maria Bråth

Vi söker nu en administratör/assistent för att sköta allt från bokningar, rapportering och hålla ordning på mindre projekt.  Företaget är litet, ungefär 30 anställda, vilket innebär att alla hjälper till där det behövs. Det ger en varierande och dynamisk arbetsplats. Uppgifter Koordinera möten och kalender Förbereda material inför möten Hjälpa med uppföljning Föra protokoll Attestera och kontrollera […]

SEO 2020 – Fall inte för konsulternas fåfänga

Fuskare på Facebook

Sökmotoroptimering, eller som vi hellre säger numer, SEO, utvecklas snabbt. Inte så snabbt som många tror däremot och därför skulle vi vilja ge en andra åsikt om hur SEO bör se ut 2020 om du vill lyckas ordentligt i sökresultaten. Expertis, Auktoritet och Förtroende är vad alla i ekokammaren som är SEO-branschen pratat om det […]

Vi listar Googles core-uppdateringar 2019

För att bidra till ett bra avstamp på det nya året har vi på Brath valt att sammanställa en kortfattad men ack så värdefull lista på alla de core-uppdateringar som Google lanserat under 2019. (OBS! Notera att betydligt fler algoritmuppdateringar förekommit under året som passerat, men att dessa ej kategoriseras som just “core updates”.) Använd […]

Nå dina kunder bättre med remarketing

Någonting vi ofta märkt när vi pratat med våra kunder är att de ibland pratar om remarketing som något som bara kan användas vid display-annonsering. I själva verket är det ett verktyg som dels kan användas inom display men också inom sök och shopping-annonsering. Du kan med hjälp av listor baserade på data som samlats […]

Hur du blir av med dåliga inlänkar

När du har haft en sajt i flera år har du säkert hunnit få en hel del länkar in till den (så kallade inlänkar). Vissa kanske du har skapat själv genom samarbeten, en del har du kanske köpt, andra kommer naturligt från andra sajter som vill länka till dig. Hur man byggde länkar förr och […]

Hur du hittar och optimerar utdaterat innehåll på din sajt

Ytterligare ett år har passerat och vi har klivit in i ett helt nytt decennium. Google har blivit äldre, smartare och kan nu förstå och tolka vårt innehåll på ett bättre sätt än någonsin tidigare. Förhoppningsvis har vi sajtägare också blivit smartare, vi har iallafall gått och blivit ett år äldre. Likaså, har vårt innehåll […]

Google Ads för butiksägare

För verksamheter med försäljning både i fysiska butiker och på webben kan det ibland vara svårt att mäta hela värdet av annonseringen. När användaren stänger webbläsaren och fortsätter sin resa analogt så försvinner också våra möjligheter att spåra köpet och mäta värdet av eventuella annonsklick. Det finns dock metoder för att komma lite närmare sanningen, […]

Sökintention och SEO: allt du behöver veta!

Att utföra en välgjord sökordsanalys är inte helt enkelt. Det är lätt att stirra sig blind på sådant som sökvolym medan andra värdefulla faktorer antingen åsidosätts eller förbises. Detta kan bland annat leda till att man riktar sin optimering mot alldeles för breda och/eller konkurrensutsatta ord, något som sällan genererar ett särskilt bra resultat. En […]

Så här googlade svenskarna 2019

För att verkligen lära känna någon är det inte deras sociala medier som är intressanta, det är deras internethistorik. Vad vi googlar på säger ofta mer om oss än vad vi gillar på Facebook. En av anledningarna till detta sägs vara att vi känner ett starkt förtroende för Google och därmed tillåter oss att vara […]

Vi söker en specialist på annonsering i sociala medier

CV

Är du vass på annonsering på Facebook och Instagram? Då vill vi ha dig till vårt nya team. Brath växer snabbt och ska nu komma igång med Paid Social. Vi är redan idag idag några av de vassaste inom SEO och SEM och vill bredda vårt utbud. Vad vi ger dig Här får du möjlighet att […]

Varför du ska använda 301:or när du gör redirects

Du som har en egen sajt har säkerligen stött på flera tillfällen när en av dina sidor inte behövs längre. Informationen är kanske föråldrad eller så säljer du inte längre den typen av produkter/tjänster. Du kanske ska flytta hela din sajt till en ny adress eller så har du precis skaffat ett SSL-certifikat. För att […]