Blogg & Insikter

Key Account Manager till Örnsköldsvik

Vi söker en Key Account Manager till vårt kontor i Örnsköldsvik

Arbetsuppgifter

Våra Account Managers besitter en nyckelroll i företaget då det är KAM:en som dels vårdar våra befintliga kunder men också är ansiktet utåt för våra inkommande förfrågningar (leads) från potentiella kunder. Vi har, än så länge, en ganska unik situation där vi får in så mycket leads och nya affärer att vi inte själva aktivt måste leta upp potentiella nya kunder.

Key Account Managerns roll är att se till så att allt flyter på med befintliga kunder och bygga upp en stark relation, detta underlättas då varje KAM har hand om “sina egna” kunder. Då vi har kunder inom många olika segment, allt från den lilla e-handeln till de stora pokerbolagen, så ser denna relation ganska olika ut från kund till kund så det gäller att ha fingertoppskänsla och kunna kartlägga varje kunds specifika behov.

Vår KAM är helt enkelt länken mellan kunden och våra SEO- eller SEM-experter samt vår produktionsavdelning och ser till att kunden får svar på sina frågor och funderingar och att de får uppdateringar om hur vårt arbete går genom månadsrapporter och kortare avstämningar via telefon/mail. Account managern ansvarar för att kunden ska få bästa möjliga resultat. För nya kunder görs även en analys av deras sajt där Account Managern har ansvar för en del av analysen. Key Account Managern hjälper också våra kunder att analysera deras trafik i Google Analytics.

En del av arbetet innebär att ta hand om alla nya leads och då berätta om vår tjänst på ett bra sätt. KAM är också ansvarig för att de analyser som behövs görs för att kunna få ett pris och skicka ut offerter, samt att följa upp de offerter som skickats ut.

Erfarenhet

Vi ser gärna en bakgrund där du tidigare har haft mycket kontakt med kunder och vet hur man bygger bra relationer. God datorvana är viktigt i denna roll.

Vi söker dig som

  • Förstår vikten av att bygga en bra relation med kunderna.
  • Har ett intresse för internet och älskar att bygga relationer
  • Gillar högt tempo.
  • Tycker om att ta fram och förbättra rutiner.

Vad vi ger dig

Att vi har 6 timmars arbetsdag är inte ett skäl att jobba hos oss, det är bara ett symptom av att vi bryr oss.
Kvalitet och spets inom det vi gör är målsättningen, vi nöjer oss inte med att vara det bästa bolaget i vår bransch, vi vill ständigt öka avståndet och vi hoppas att det är något som passar dig.
Tillträde till tjänsten är så snart som möjligt.

Vad är Brath AB

Brath är ett snabbväxande företag från Örnsköldsvik grundat av Magnus Bråth som 2013 utsågs av svenska sökmotoroptimerare till “Bäst i branschen” (Allehanda). För tre år sedan var vi 4 personer i Örnsköldsvik, idag är vi över 20 personer på plats både i Övik och Stockholm.

Ansökan

Skicka CV och personligt brev till job@brath.se. Ange KAM i ämnet.

Fler lediga jobb hos Brath.

Maria Bråth

Head of Operations

Maria Bråths profilsida

10 januari, 2017

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *