Blogg & Insikter

Sökmotoroptimering ska inte vara för billigt

Ibland är det svårt att få budgeten att gå ihop, ibland är likviditeten jobbig. Att snåla in på sökmotoroptimeringen är inte lösningen då, då kanske det är bättre att helt enkelt vänta med optimering.

Det stora problemet med billig sökmotoroptimering är själva billigheten. Om något så är sökmotoroptimering när det görs på rätt sätt något som är arbetsintensivt. Det kräver att man skjuter in mycket tid i projektet och inte tar genvägar.

Låga priser antyder nämligen antingen att det inte görs så mycket eller att det är automatiserat på något sätt. Automatiserat innebär ökad risk. Ganska ordentligt ökad risk. Billig sökmotoroptimering kan faktiskt ge snabba resultat, du kan ta bra positioner som driver lönsam trafik men i nästan samtliga fall är det väldigt kortsiktigt när det handlar om automatiska system.

Om det då inte handlar om automatiska system kan du nog med ganska stor visshet utgå från att om det kostar mindre så läggs mindre tid eller av mindre erfarna sökmotoroptimerare. Det är som med rörmokare eller elektriker, om du tycker det är dyrt med ett proffs så vänta tills du anlitat en amatör.

Vi berör ämnet lite till i dagens sökfråga: 1000 länkar för 7 dollar.

Magnus Bråth

VD

Magnus är en av världens mest välrenommerade SEO-specialister och arbetar främst med strategi och ledning på Brath AB.

Magnus Bråths profilsida

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *