Brath söker VD-assistent/Office Manager

Vi söker nu en assistent till vår VD Maria, i Örnsköldsvik. Som VD-assistent förväntas du lära dig allt om företaget för att kunna bistå VD i alla hennes uppgifter. Företaget är litet, ungefär 30 anställda, vilket innebär att alla hjälper till där det behövs. Det ger en varierande och dynamisk arbetsplats.

Uppgifter

  • Hjälpa VD och ledning med resor och bokningar
  • Koordinera möten och kalender åt VD
  • Förbereda material inför möten
  • Hjälpa VD med uppföljning, kontrollera att organisationen följer tidsplan
  • Föra protokoll
  • Attestera och kontrollera fakturor
  • Stöd till ledningsgrupp
  • Ansvara för att kontoret i Örnsköldsvik fungerar bra gällande inköp och tjänster
  • m.m.

Egenskaper vi värderar

  • Det är mycket viktigt att du är ordningssam och strukturerad
  • Vi utgår från att du har en universitetsutbildning
  • Du behöver ha vana av relevanta mjukvaror, Google Docs/Ms Office
  • Du behöver kunna matcha tempot hos vår VD, det innebär ibland längre dagar än övriga på företaget

Brath är ett företag som växer, det innebär att vi ständigt förändras. Arbetsuppgifter ändras, ibland snabbt, och det dyker hela tiden upp nyheter. Vi tycker om att det är så och vi utgår från att du också vill det. Vi har en målsättning att bli mycket större än vi är idag och det innebär att det är extra viktigt att alla drar åt samma håll. Därför eftersträvar vi öppenhet.

Att söka jobbet

Skicka CV och personligt brev till job@brath.se, läs gärna vår guide för dig som vill arbeta hos oss.

Kommentarer

  1. Gillar utmaningar o tillväxt av företag i lag väldigt intresserad av jobbet
    Målinriktad lagspelare

  2. Hej Roger,
    Roligt att du är intresserad, jag skulle vilja att du söker tjänsten enligt instruktionerna här: https://brath.se/lediga-jobb-hos-brath/

    Vi har valt att vara lite strikta i hur vi tar emot ansökningar, av flera anledningar. En anledning är att inte låta våra personliga fördomar spela roll när vi rekryterar, det är ett komplext problem och vi försöker minimera påverkan. En annan anledning är att vi får väldigt många ansökningar och för att det ska vara rimligt för den som hanterar rekryteringen behöver de komma i samma format och på samma plats.

    Magnus

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *