För att vi ska kunna presentera trafik och försäljning i rapporterna i vår kundportal behöver vi få tillgång till den datan. Nedan hittar du en instruktion för att ge oss den tillgången. Om det är något som är otydligt eller om du behöver hjälp i något av stegen, hör av dig till din projektledare eller ring 020-10 00 08 eller sicka ett mail till info@brath.se så hjälper vi till.
1. Kontotillgång
För att vi ska kunna hämta data behöver vårt kundkonto få rättigheter att “Läsa och Analysera”. Klicka på “Administratör” längst upp i Google Analytics, leta upp “Webbegendomen” i listan och lägg till användaren:
brathanalyticsapi3@turnkey-cooler-123013.iam.gserviceaccount.com
med rättigheterna “Läs och Analysera”:
2. Skicka ditt Spårnings-ID och Vy-ID till din projektledare
För att vi ska kunna presentera rätt data till dig behöver vi ditt Spårnings-ID och ditt Vy-ID.
Du hittar Spårnings-ID i Google Analytics under “Administratör” och “Webbegendom”:
Därifrån väljer du Vy och klickar på “Inställningar för vy” för att hitta Vy-ID:
Skriv ner dessa två ID-nummer och skicka dem i ett mail till din projektledare eller till info@brath.se.
Klart!
Nu är det bara att vänta på att få inloggningsuppgifter till Kundportalen. Det kommer din projektledare att ge dig.