Google Ads-byrå (tidigare Adwords)

Vill du ha hjälp?

Bra digital marknadsföring ger bevisat mätbar och hög avkastning. Fyll i formuläret så hör vi av oss inom 48 timmar och berättar hur.





    Jag vill ha hjälp med

    Eller ring oss på 020-10 00 08

    Annonsera på Google!

    För vissa den kanske viktigaste pusselbiten

    För att lyckas på nätet krävs att ett flertal pusselbitar ligger på plats och det är sällan en enda pusselbit som löser alla de utmaningar man står inför även om vissa bitar givetvis är viktigare än andra. Förutom att hemsidan skall vara väl genomtänkt, med ett tydligt mål som man vill att besökarna skall uppfylla, gäller det givetvis också att man driver in RÄTT besökare in till relevanta delar av hemsidan. Att dessutom kunna mäta och följa upp varje besök för att sen använda statistiken till att ytterligare förbättra kvalitén på dessa besökare – och därmed RESULTATET – är precis det Google Ads (som tidigare hette Google Adwords) handlar om!

    Om annonseringen genererar mer pengar än det kostar vet man sällan svaret på i traditionella media och även om det inte bör tolkas helt svart eller vitt så kan man faktiskt spåra in på detaljnivå vad din investering i AdWords genererat. Har du en webbutik kan man till och med spåra avkastningen ner på kronan, ett nyckeltal som du säkerligen känner till som ”ROI – Return On Investment”.

    För att din ROI ska bli så hög som möjligt gäller det att du kontinuerligt arbetar med ditt AdWordskonto och att du har rätt verktyg för att få ut mesta möjliga för varje investerad krona. Vad du betalar per klick, vilken position du köper, hur landningssidorna ser ut och när på dygnet du budar mer eller mindre på dina viktigaste ord är några av hundratals faktorer som påverkar slutresultatet och det är den här typen av utveckling och administration vi som AdWords-byrå specialiserat oss på. Vi har verktygen, tiden och intresset att ge dig bästa möjliga förutsättningar på Google.

    När någon söker – Söknätverket

    Det är väl rimligt att påstå att chansen att sälja en order eller få en förfrågan på en tjänst är som störst när någon aktivt letar efter produkten/tjänsten?

    Varje gång en sökning görs på Google har du som företag möjlighet att synas på just den sökningen, det kostar ingenting att synas , däremot får du betala några kronor om personen som gör en sökning väljer att klicka in på just din annons. Om du då har rätt annonstexter kopplade till rätt sökord och dessutom har en hemsida som presenterar en bra lösning till det som personen sökte efter så har du ganska goda möjligheter att få en affär. Den här delen av AdWords kallas för ”Söknätverket” och är många gånger det första steget i en lyckad AdWordsstrategi.

    Google Shopping

    Google Shopping, eller Product Listing Ads (PLA) som vissa känner till det som, lanserades i Sverige i slutet av 2013 och är ett sätt för E-handlare att nå ut med både bild, produktbeskrivning och pris direkt i sökresultatet, ett måste för alla e-handlare! För att börja synas med den här typen av annonser krävs det att man har ett ”Google Merchant Center” som man sedan kopplar ihop med sitt AdWordskonto. Det som kan vara lite klurigt är den produktfeed/prisfeed som efterfrågas för att Merchant Center skall fungera. Som AdWords byrå har vi verktygen som gör detta enkelt!

    När någon surfar – Displaynätverket

    Förutom Söknätverket består Google Ads av Displaynätverket, miljontals webbplatser som avsatt utrymme för annonser.

    Displaynätverket är ett sätt att ta sin AdWordsannonsering ett steg längre och för vissa företag är detta den absolut viktigaste delen i verktyget. Displaynätverket ger annonsören en mängd olika möjligheter till att synas med både text-, bild- och videoannonser (webb-TV) på stora webbplatser som Youtube, Metro, Ratsit m.m. Det är också den del av Google Ads som snabbt kan kosta dig din avkastning om kampanjinställningarna inte görs korrekt. Rätt utfört kan man däremot få en enorm exponering för väldigt lite pengar i jämförelse med traditionell media.

    Remarketing

    Remarketing eller Retargeting, som är en av många varianter på Targeting, innebär att man endast visar upp text- bild- eller videoannonser för de som varit inne på din webbplats tidigare. Har du någon gång blivit jagad av annonser från en hemsida som du tidigare besökt är detta en variant av Remarketing. Det här sättet att marknadsföra sig på är en av de mest kostnadseffektiva kampanjvarianterna i AdWords och bör i viss mån göras av alla företag som vill öka sin trovärdighet ut mot kund samt till en extremt låg kostnad också stärka sin kundbas.

    YouTubeannonsering

    Möjligheten att annonsera på YouTube med Text- Bild- och Videoannonser får du genom Google Ads och med rätt material kan man här göra en hel del innovativa kampanjer. YouTube är ett media vars effekt enkelt kan jämföras med TV-reklam, de stora skillnaderna är att du får mer för pengarna och transparensen genom den spårning som finns i Google Ads och Analytics. Text- och Bildannonser skjuter man ut på YouTube precis som med övriga Displaykampanjer men vill man synas med filmklipp krävs det att man kopplar ihop sitt youtubekonto med AdWordskontot. Tänk vad man kan uppnå om man kombinerar detta med Remarketing – ett absolut måste för alla bredare kampanjstrategier!

    Vill du veta mer om att Annonsera på Google & YouTube? Maila info@brath.se eller ring oss på: 020-10 00 08