Så här delar du din data med oss

För att vi på Brath ska kunna göra ett så bra jobb som möjligt och kunna utvärdera resultaten av vårt arbete behöver vi tillgång till olika analysverktyg kopplade till din sajt.

Här nedanför ger vi dig instruktioner för att kunna ge oss tillgång till de vanligaste verktygen som vi kan behöva använda.




 

Google Analytics

 

  1. Logga in på ditt Google Analytics-konto på och klicka på ”Administratör” längst ner i menyn i vänsterkanten.
  2. Välj den sajt du vill dela data för i kolumnen “Konto”
  3. Klicka på ”Användarhantering”
  4. Under “Lägg till behörigheter för”, lägg till e-postadressen ”wmt@brath.se”, klicka i “Läs och analysera” i  dropdown-menyn bredvid (om inte din projektledare har bett dig om något annat).
  5. Klicka också i “Meddela den här användaren via e-post”.
  6. Klicka till sist på ”Lägg till”, och allt är klart!

Klicka för en större bild

Om något av de här stegen inte går att genomföra kan det bero på att du inte har rättigheter att utföra de här ändringarna. Ta i så fall kontakt med din projektledare, så löser vi det tillsammans.




 

Google Search Console

  1. Logga in i Search Console.
  2. Leta upp webbplatsen i listan och klicka på “Manage Property” / “Hantera egendomar” och sedan “Add or remove user” / “Lägg till eller ta bort användare”
  3. Klicka på “Add a new user” / ”Lägg till en ny användare” och fyll i e-postadressen ”wmt@brath.se” (om inte din projektledare har gett dig en annan adress), normalt räcker det att du klickar i “Restricted” / “Begränsad “ tillgång för oss, klicka sedan på “Add” / ”Lägg till”.

GSC manage property

GSC add user




 

Google AdWords

  1. Logga in på ditt AdWords-konto.
  2. Ditt AdWords-ID finns finns nu längst uppe i högra hörnet. Kopiera det och skicka ett mail med ID-numret till din projektledare.
  3. Nu kommer vi att skicka en förfrågan om tillgång till ditt konto, vi meddelar dig när det är klart och du behöver logga in igen för att godkänna vår förfrågan.
  4. Logga in på ditt AdWords-konto och klicka på kugghjulet längst upp åt höger och välj ”Kontoinställningar” / “Account settings”.
  5. Välj ”Kontoåtkomst” / Account access” i vänstermenyn.
  6. Tryck på ”Bevilja åtkomst” / “Accept request” för “Brath MCC” eller “Brath Analys MCC” beroende på vilket konto som finns under “Client managers” i listan.

Klicka för en större bild

 

Klart!