
Fyrdubblad synlighet - KPO Trade AB
KPO Trade AB, toalettsitsar.com, har gjort det oerhört lätt för dig att hitta rätt toalettsits. Med de mest efterfrågade modellerna har Karl Norling, grundare, skapat en lättöverskådlig köpguide. Dessa kategoriseras sedan enligt konceptet bra-bättre-bäst, för att du lättare ska hitta den toasits som passar dina behov.
Vi, Brath, och KPO Trade AB har jobbat tillsammans nu i lite över ett år med SEO och från i våras även Google Ads – ett samarbete vi är oerhört stolta över.
Vilka utmaningar stod ni inför innan vårt samarbete startade?
Utmaningen att börja ranka organiskt på Google, samt kunna ta nästa steg på site för en bättre kundupplevelse.
– Karl Norling
Under det år som varit har sajten stärkts både ur användarnas perspektiv och i Googles ögon, vilket tydligt avspeglas i de positiva resultaten.
Resultat av samarbetet
SEO
Sedan starten av vårt samarbete har den organiska synligheten tagit ett rejält kliv framåt. Synligheten har mer än fyrdubblats, vilket innebär att vi syns på betydligt fler sökord och klättrat högre i ranking.
Det här återspeglas tydligt i antalet sökord vi syns på i topp 3, samt topp 10. Tillsammans ger denna data en tydlig bild av den positiva resa och starka position vi har byggt.

Organisk synlighet
Mer än fyrdubblats sen start augusti 2024
Ranking
Antalet sökord i topp 10 / 3 har ökat avsevärt

För ett år sedan syntes inte sajten på första sidan i sökresultat för det absolut viktigaste sökordet, “toalettsits”. Idag ser det däremot väldigt annorlunda ut – i skrivande stund ligger vi på en stark tredjeplats, direkt efter sektionen People Also Ask.

Ett annat viktigt sökord för toalettsitsar.com är “ifö toalettsits” och även här har vi sett en fantastisk utveckling. Från en blygsam placering längre ned på första sidan har vi nu klättrat hela vägen upp till position 1.

Hur upplever ni vårt arbetssätt och rutiner?
Professionellt, återkopplar, håller vad man lovar, seriöst. Till den nivå att jag rekommenderat er till ett annat bolag som började jobba med er också.
– Karl Norling
Google Ads
Även om vi bara arbetat med Toalettsitsar.com’s Google Ads under en kort period, har utvecklingen varit imponerande. Vi såg snabbt en ökning i antalet köp, utan att kostnaden per köp har ökat.
April – Oktober 2025
De mörkblå staplarna i diagrammen nedan representerar resultaten sedan Toalettsitsar inledde sitt samarbete med oss genom Google Ads.


Skulle ni rekommendera oss till andra?
Absolut, redan gjort. Främst pga kunskapen och personerna man arbetar med och det arbetssättet ni verkar ha. Man märker ganska tidigt när man arbetar med olika bolag vilka som är bra och inte och vilka som är huvudvärk och inte. Ni gör det bra och är inte huvudvärk.
– Karl Norling
Vad har då detta resulterat i? Jo, trafik som har ökat med 112,3% och intäkter som har ökat med nästan 67% från Google.
Vikten av en bra relation
I intervjun med Karl lyfte han fram just kommunikationen och de specialister man jobbar med som det han uppskattar mest i samarbetet. För oss på Brath är det precis det som är kärnan – att bygga en relation som är både professionell och personlig. Det gör inte bara arbetet smidigare, utan också betydligt roligare, menar Petra och Thommy, SEO- och SEM-specialisterna i projektet.
Finns det något mer ni vill tillägga?
Vi fortsätter på samma spår tillsammans så blir det toppen!
– Karl Norling

Petra är en av våra SEO-specialister och jobbar på Örnsköldsvikskontoret