Blogg & Insikter

Så tycker 100 svenska Ehandlare om SEO

Vi frågade 100 ehandlare 12 frågor om deras syn på SEO, SEO-byråer och SEO-konsulter. Här har du undersökningens resultat. 

Ehandlare är alltid intressanta för SEO-branschen, det är här vi alla har våra flesta och bästa kunder, det är bland ehandlarna som SEO-företag står eller faller. Därför ville vi lyssna på hur ehandlarna ser på SEO och SEO-branschen. Det är en del inte så oväntade saker som kommer upp, som att det största problemet med branschen är de aktörer som av ehandlarna anses oseriösa. Bristande transparens och långa bindningstider är också sådant som ses som negativt. Urvalet i undersökningen är inte mer komplicerat än att det är ehandlare från Ehandel.se och facebookgruppen Svensk E-handel som svarat på frågorna. Klicka på bilden för en större variant. Om du vill använda grafiken själv kan du gärna göra det men glöm inte att länka till källan.

Svenska Ehandlares syn på SEO - infographic

Magnus Bråth

VD

Magnus är en av världens mest välrenommerade SEO-specialister och arbetar främst med strategi och ledning på Brath AB.

Magnus Bråths profilsida

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *