Om målsättningen är försäljning, snarare än kännedom, behöver man vara skicklig på annonsering i sociala medier. Det går att mäta försäljningsökning hela vägen precis som i sökmotorer, då är det rimligt att försäkra sig om att man får det också.
En god vän till mig som byggt upp ett större internationellt företag brukade ofta säga att Varumärkesbyggade, det kallar man all annonsering online som inte fungerar.
Det är kanske att vara lite väl hård men jag tycker att det är viktigt att inse att marknadsföring som driver försäljning också gör dig mer känd, medan motsatsen inte alltid är sann. Det är en av anledningarna att vi fokuserat så hårt på att göra vår annonsering på Facebook och Instagram försäljningsdrivande. Det ska gå att se i direkta siffror att det här är en bra tjänst.
Nu går det att ta hjälp av oss med annonseringen
Vi har varit försiktiga med lanseringen, vi har låtit det ta tid att få fram den här produkten. Nu är tjänsten redo för fler och vi kan välkomna nya kunder. Om du vill ha hjälp med din annonsering i sociala medier, tveka inte att höra av dig.