Därför ska du inte välja en fullservicebyrå

Att synas online är en tävling, för att du ska kunna vara etta i sökresultatet behöver någon annan petas ner. Det är huvudanledningen att det inte är bra för dig med en fullservicebyrå.

Det är lätt att bli bekväm och visst är det bekvämt med en enda byrå för allt online. Du behöver bara attestera en faktura, du behöver bara hålla koll på ett telefonnummer. Bekvämt kanske inte är målet med din onlinemarknadsföring däremot. Konkurrensen i de flesta vertikaler online är hård, särskilt i Sverige. Om du vill växa behöver du ha et övertag över dina konkurrenter och det får man inte genom att vara bekväm, eller genom att välja den lokala byrån.

Vi har valt att vara en specialistbyrå för fullservice är något som inte alls attraherar oss. Anledningen är att vi är övertygade om att precis som med oss människor kan inte byråer vara bra på allt. Särskilt inte där det krävs specialistkompetens, som sökmotoroptimering och annonsering i sökmotorer. Ibland kräver båda dessa ordentligt med erfarenhet och kunskaper på djupet. Då är det inte läge att kasta in en stackars generalist.

Det finns några få atleter i Sveriges historia som tävlat framgångsrikt i fler än en sport. Det kan handla om att man övergår från skidor till skidskytte eller 100 meter till längdhopp. Vi har en del tiokampare men om vi ska vara ärliga är väl specialisterna bättre och vi skulle aldrig skicka ut en tiokampare på isen lagom till hockey-VM. I våra ögon är det exakt det du gör när du väljer en fullservicebyrå, som likt en gårdfarihandlare kan plocka fram än den ena än den andra produkten ur rocken.

Brath har idag två tjänster, SEO och SEM. Innan vi får för oss att lägga till något ytterligare kan du vara säker på att vi verkligen kan det.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *