Magnus Bråth

Magnus Bråth

Marknadschef & Grundare

Magnus Bråth är en av SEO-branschens mest välkända namn, både i Sverige såväl som utomlands. Efter flera år, i Costa Rica och på Malta, vände Magnus hem till Örnsköldsvik för att starta specialistbyrån Brath AB.

Magnus arbetar främst med Braths övergripande strategier och är en flitig skribent på företagets blogg.
Magnus har alltid haft stort intresse av att starta och driva projekt, små som stora. Idag är han bland annat aktiv inom hemvärnet.
På sin fritid lagar Magnus gärna god mat och umgås med sina vänner.

Läs mer om Magnus Bråth.

020-10 00 08

Mer från Magnus Bråth

Wikipedias nofollow-länkar, när jag gjorde SEO åt FN

Världskarta

Årsskiftet 2006 inför Wikipedia Nofollow på alla sina utgående länkar. Nofollow innebär att sökmotorer inte ska räkna värdet av länken, inte följa den helt enkelt. Det kraftpaket som Wikipedia utgjort i länkprofilen för många mycket seriösa sajter slutar helt enkelt finnas. I början av 2007 blir jag kontaktad av International IDEA, som driver ett projekt […]

Ändra dig utan att ångra dig

Förändring som del av företaget

Om du googlar ”Change without regret” kommer du få hundratals självhjälpsböcker. Konstigt nog kan det vara en oerhört viktig läxa för ett företag, snarare än för en person som försöker förbättra sig själv och sitt liv. Att ändra sig utan att känna ånger är en framgångsfaktor för ett företag. Den som känner mig vet att […]

Så misslyckas du med SEO i tuffare segment

Dags för skräck?

Att göra SEO i de svårare segmenten, tänk sådana där pengarna är väldigt direkta som finans, spel och en del andra onlinetjänster, är komplexare än det verkar. Saker du gör får nämligen konsekvenser långt senare. Jag har ungefär 15 år i ryggsäcken när det gäller SEO inom dessa svåra segment och skulle vilja dela med […]

Varumärket och en rimlig (?) kluvenhet inför det

Magnus Bråth skriver om sökmotoroptimering på en balkong på Malta

Du är ett varumärke, det är en tanke som cirkulerar på LinkeIn men jämna mellanrum. Det har dykt upp nu och då under några år och just nu är det en post som itereras igen. Jag tycker personligen att det är en motbjudande idé. Till försvar för varumärkesförespråkarna är det naturligtvis så att arbetsgivare och […]

Affärsidé: Vad som helst på Youtube

Yxa från Gränsfors

Om rätt person tillverkat din hammare eller stekpanna, då ökar värdet radikalt på den. Det finns ett antal Youtube-kändisar som säljer prylar de tillverkat, med ordentligt höga priser. Rätt gjort borde man kunna vända funktionen, låt den som tillverkar grejerna bli kändis, snarare än tvärt om. Alec Steele, en välkänd Youtuber inom smide, med över […]