Magnus Bråth

Magnus Bråth

Marknadschef & Grundare

Magnus Bråth är en av SEO-branschens mest välkända namn, både i Sverige såväl som utomlands. Efter flera år, i Costa Rica och på Malta, vände Magnus hem till Örnsköldsvik för att starta specialistbyrån Brath AB.

Magnus arbetar främst med Braths övergripande strategier och är en flitig skribent på företagets blogg.
Magnus har alltid haft stort intresse av att starta och driva projekt, små som stora. Idag är han bland annat aktiv inom hemvärnet.
På sin fritid lagar Magnus gärna god mat och umgås med sina vänner.

Läs mer om Magnus Bråth.

020-10 00 08

Mer från Magnus Bråth

Greta Thunbergs skolstrejk fungerar

Vid två tillfällen i år har intresset för klimatet varit större än någonsin. Mitten på mars och nu i september. Det första är tillfället då Greta skolstrejkade, det andra hennes resa till USA. Datan är entydig. Det finns många åsikter om vad Greta borde göra och inte, jag kan personligen bara konstatera att det här […]

GO Sport Travel gick från 26 till 54 Mkr med SEO

GO Sport Travel

Sedan 2012 har Brath arbetat med sportreseföretaget GO Sport Travel. De arrangerar resor till sport- och musikevenemang världen över. SEO har hjälpt dem fördubbla försäljningen till att nu sälja för över 50 miljoner per år. När Per Gavelius sjösatte sitt nya bolag GOsporttravel.com för första gången kunde han knappast ha valt en sämre tidpunkt. 10 […]

SEO är inte en mjuk vetenskap

Ett vanligt missförstånd som får mig att tappa fattningen är ninjastatus på sökmotoroptimerare. Att hantera en algoritm är inte meditation, det är inte att kasta kaststjärnor och det är inte ens magi-relaterat alls. Inga trollspön eller stavar viftas någonsin. Ärligt talat lärde jag mig inte särskilt mycket på det civilingenjörsprogram jag ett tag deltog i […]

”SEO funkar likadant i dag som för 10 år sen”

Christoffer Tyrefors - VD på Cykelkraft

Cykelkraft är e-handlaren som har lyckats med konststycket att sälja krångliga och dyra produkter till en bred publik online. Sökmotoroptimering har varit högsta prioritet sedan starten. Och principerna är fortfarande desamma. Grundarna till Cykelkraft hade precis skapat och sålt online-däckfirman Bythjul. Han letade nu efter ett nytt affärsområde med ”logistiskt krångliga grejer som håller startups […]

Är du ett varumärke?

Under åren har jag stött på en hel del personer som sagt att de är värdefulla för att de är ett varumärke. Varumärket Jag, som kan vara värdefull för ditt företag bara genom att finnas. Ibland kanske det är sant men det är långt från alltid någon du vill ha i din organisation. Inget företag […]