Magnus Bråth

Magnus Bråth

Marknadschef & Grundare

Magnus Bråth är en av SEO-branschens mest välkända namn, både i Sverige såväl som utomlands. Efter flera år, i Costa Rica och på Malta, vände Magnus hem till Örnsköldsvik för att starta specialistbyrån Brath AB.

Magnus arbetar främst med Braths övergripande strategier och är en flitig skribent på företagets blogg.
Magnus har alltid haft stort intresse av att starta och driva projekt, små som stora. Idag är han bland annat aktiv inom hemvärnet.
På sin fritid lagar Magnus gärna god mat och umgås med sina vänner.

Läs mer om Magnus Bråth.

020-10 00 08

Mer från Magnus Bråth

Varumärket och en rimlig (?) kluvenhet inför det

Magnus Bråth skriver om sökmotoroptimering på en balkong på Malta

Du är ett varumärke, det är en tanke som cirkulerar på LinkeIn men jämna mellanrum. Det har dykt upp nu och då under några år och just nu är det en post som itereras igen. Jag tycker personligen att det är en motbjudande idé. Till försvar för varumärkesförespråkarna är det naturligtvis så att arbetsgivare och […]

Affärsidé: Vad som helst på Youtube

Yxa från Gränsfors

Om rätt person tillverkat din hammare eller stekpanna, då ökar värdet radikalt på den. Det finns ett antal Youtube-kändisar som säljer prylar de tillverkat, med ordentligt höga priser. Rätt gjort borde man kunna vända funktionen, låt den som tillverkar grejerna bli kändis, snarare än tvärt om. Alec Steele, en välkänd Youtuber inom smide, med över […]

Affärsidé: Kola Superdeep Borehole – för kraft

Jättestort borrhål, en affärsidé?

Om du hade ett hål i marken som var tolv kilometer långt, skulle du kunna använda det för att driva ett kraftverk? Affärsidéer är spännande. Ibland har man alldeles för gott om dem och ibland saknas de helt. Därför startar vi med den här artikeln en serie där vi delar med oss av våra bästa […]

Ta hjälp med annonsering i sociala medier

5 stjärnor - bästa kvaliteten

Om målsättningen är försäljning, snarare än kännedom, behöver man vara skicklig på annonsering i sociala medier. Det går att mäta försäljningsökning hela vägen precis som i sökmotorer, då är det rimligt att försäkra sig om att man får det också. En god vän till mig som byggt upp ett större internationellt företag brukade ofta säga […]

Från 1 till 41 miljoner kronor med maskeradkläder

Partyhallens grundare Bilal och Ayman

När e-handeln Partyhallen.se startade 2015 var omsättningen låg och konkurrensen hög. När det köpta annonsutrymmet gav mindre resultat än förväntat i trafiksiffror och försäljning beslutade sig företaget att investera pengar på att växa organiskt. Ett beslut som gjorde stor skillnad. I dag, fem år senare, omsätter Partyhallen.se mångmiljonbelopp. När våra köpta annonser inte genererade det […]