Magnus Bråth

Magnus Bråth

Marknadschef & Grundare

Magnus Bråth är en av SEO-branschens mest välkända namn, både i Sverige såväl som utomlands. Efter flera år, i Costa Rica och på Malta, vände Magnus hem till Örnsköldsvik för att starta specialistbyrån Brath AB.

Magnus arbetar främst med Braths övergripande strategier och är en flitig skribent på företagets blogg.
Magnus har alltid haft stort intresse av att starta och driva projekt, små som stora. Idag är han bland annat aktiv inom hemvärnet.
På sin fritid lagar Magnus gärna god mat och umgås med sina vänner.

Läs mer om Magnus Bråth.

020-10 00 08

Mer från Magnus Bråth

Brath söker Säljare i Örnsköldsvik

Vägen mot framtiden

Vi vill hitta dig som vill sälja branschens starkaste SEO och SEM. Brath är ledande inom digital marknadsföring och vi vill hjälpa fler företag synas i sökmotorer. Vi söker därför dig med säljerfarenhet som vill vara med och växa. Vår försäljning har alltid varit baserad på det förtroende våra kunder har för oss. Via rekommendationer […]

För förenklat om SEO

Landningssida, sökord och ett ”SEO-verktyg” är en kombination jag ser allt oftare. Det är inte en dålig start för den som vill fånga några positioner och lära sig mer. Vill man på allvar växa i sökmotorer är det å andra sidan inte tillräckligt.  Ett verktyg som säger åt dig att fetmarkera ett visst ord, lägga […]

Vi vill bli din SEO-byrå

Horisonten

Att välja SEO-byrå kan vara oerhört komplext. Det är mycket som måste klaffa och till sist måste du också veta att det är en byrå som verkligen kan leverera. När man hittar rätt kan det bli otroligt å andra sidan. SEO är komplext, även om vi gör allt för att göra det enklare, för det […]

Vad hände 2020? Braths årsberättelse

Strukturerad data och Dropshipping allra mest populärt i år och resultatbaserad SEO flyger. Det har äntligen blivit dags för Braths årliga redovisning. Det här året är annorlunda, på så många sätt, för så många. Därför har ni inte fått vår årliga rapport som vanligt utan det har fått vänta till nu, för vi är inget […]

Kan man bygga sitt varumärke i sökresultaten?

Kvinna i folksamling

Sökmotoroptimering och Google Ads brukar ses som ett sätt att driva försäljning, snarare än ett sätt att bygga varumärke. Det betyder inte nödvändigtvis att det är den enda funktionen. När jag första gången förklarade hur sökresultat fungerar för min mamma var hennes reaktion ”Jag trodde det var företaget med störst omsättning som var etta”. Det […]