De nio mest lästa artiklarna på Brath.se

Vi producerar en hel del innehåll på den här sajten och en del av innehållet har ganska snäv målgrupp. En del har lite bredare målgrupp och de artiklarna tenderar att bli lästa av en ganska stor skara. Här är förra årets nio intressantaste artiklar.

Magnus Bråth skriver om sökmotoroptimering på en balkong på Malta

9. Outreach, bloggande och sökmotoroptimering

En artikel som har lite tid på nacken, jag tog upp att outreach behöver ligga på den redaktionella sidan (PR) snarare än den betalda sidan för att vara riktigt bra för SEO. Jag skulle kanske inte vilja vara lika bestämd på den punkten idag eftersom det tydligt blivit en förändring i hur Google hanterar länkar.

8. Google hatar Pop-ups

Google gick ut med att pop ups som skadar användarens upplevelse av sajten (dvs allt som inte är inloggning eller liknande) kommer att straffas i sökresultaten. Pop-ups kommer ge sämre position i sökresultaten.

7. Facebook och klickfusket

Artikeln är faktiskt inte skriven under förra året utan ännu tidigare och fortfarande har Facebook inte gjort något som löser problemet med alla fejk-klick. Kan det vara så att de inte prioriterar det eftersom det är en intäktskälla för dem?

6. Lat, smart och utomlands: Vad är affiliatemarknadsföring

Vår guide till affiliatemarknadsföring är som vanligt en av de allra mest lästa artiklarna på den här sajten. Kanske är det för att affiliatemarknaden fått ett rejält uppsving i uppmärksamhet med företag som Catena som går in på börsen?

5. Google prioriterar mobilsök

Det här är egentligen två artiklar som tillsammans tar sig in på plats 5 på topplistan. Att Google skulle börja prioritera mobilversionen av din sajt innebär vissa risker, det gjorde det här ämnet till det femte mest populära på sajten.

4. Dropshipping – en liten skola med Anders Karlsson

Dropshipping är ett populärt ämne hos våra läsare, vi anade att det skulle bli gillat när vi tog in ehandlaren Anders Karlsson som i princip helt specialiserat sig på just dropshipping.

3. Content Marketing

Content Marketing har verkligen blivit allmängods under förra året, eftersom vi håller lite bra positioner på ämnet och har en ordentligt fyllig (och ärlig) genomgång av vad content marketing är och hur det fungerar så har vi fått en hel del trafik.

2. Det började med att vi tappade 40% av våra intäkter

Varje år delar jag med mig av hur året gått för Brath AB. Förra året var det allra tyngsta i företagets historia, varför det förstås svider lite extra att välja en riktigt transparent väg. Vi har valt att dela med oss däremot och då blev den här artikeln resultatet. Den mest lästa artikeln på Brath.se handlar om hur vårt år gick.

1. Sex timmars arbetsdag

För oss som följer statistiken på den här sajten kommer det inte alls som en chock. Våra sex timmars arbetsdagar har fått uppmärksamhet både nationellt och internationellt. Det är utan tvekan det allra mest lästa på den här sajten, alla år.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *