Anders Bohman

Anders Bohman

SEO-analytiker

Anders har lång erfarenhet av marknadsföring i digitala medier och har under flera år fokuserat på att hjälpa företag att synas på sociala medier. Efter sin andra magisterexamen i Strategisk information och kommunikation fick Anders upp ögonen för SEO och valde då att byta inriktning och testa något helt nytt.

Idag arbetar Anders som SEO analytiker på Braths huvudkontor i Örnsköldsvik. Intresset för sociala medier finns kvar men ett större fokus på tekniska lösningar på webben har blommat upp. På fritiden reser Anders gärna för att upptäcka nya platser och träffa nya människor, storstäder är det absolut bästa och om det kan kombineras med god mat och idrottsevenmang desto bättre. Anders är ett stort fan av Modo och Chicago Cubs och spelade tidigare Baseboll i Sveriges division 1.

020-10 00 08

Mer från Anders Bohman

Hur du hittar och optimerar utdaterat innehåll på din sajt

Ytterligare ett år har passerat och vi har klivit in i ett helt nytt decennium. Google har blivit äldre, smartare och kan nu förstå och tolka vårt innehåll på ett bättre sätt än någonsin tidigare. Förhoppningsvis har vi sajtägare också blivit smartare, vi har iallafall gått och blivit ett år äldre. Likaså, har vårt innehåll […]

Så här googlade svenskarna 2019

För att verkligen lära känna någon är det inte deras sociala medier som är intressanta, det är deras internethistorik. Vad vi googlar på säger ofta mer om oss än vad vi gillar på Facebook. En av anledningarna till detta sägs vara att vi känner ett starkt förtroende för Google och därmed tillåter oss att vara […]

Google rullar ut “rich results”-rapport för produkter i Search Console

GoogleSearchConsole

Mycket händer på Google Search Console-fronten. Man har tidigare kunnat läsa i bloggen om Googles hastighetsrapport. Google meddelande nyligen att man nu rullar ut ytterligare en rapport för i Search Console, nämligen en rapport för “rich results” för produkter. Denna artikel kommer förklara vad detta innebär för sajtägare och hur man kan använda den nya “rich results”-rapporten […]

Varför det är en bra idé att satsa på SEO i en lågkonjunktur

Lågkonjunktur 2020

Mycket tyder på att en lågkonjunktur står för dörren och med den infinner sig ofta en oro för många företagare. Det är inte ovanligt att företag försöker “spara in” på marknadsföringen, eftersom köpkraften minskar. Vi ska i denna artikel reda ut varför detta är en riktigt dålig idé och varför man bör satsa på SEO […]

Google rullar ut inkognitolägen för Maps och YouTube

Inkognitoläge

Oktober är som många känner till “Cyber security awareness month”. Mycket fokus kretsar såklart kring anonymitet på webben och man kan tycka det är lite ironiskt att man lagt detta en månad före “movember”, då odla en mustasch kan ses vara sista utvägen till att ha någon form av anonymitet alls. Vi tänkte att vi […]