Anders Bohman

Anders Bohman

SEO-analytiker

Anders har lång erfarenhet av marknadsföring i digitala medier och har under flera år fokuserat på att hjälpa företag att synas på sociala medier. Efter sin andra magisterexamen i Strategisk information och kommunikation fick Anders upp ögonen för SEO och valde då att byta inriktning och testa något helt nytt.

Idag arbetar Anders som SEO analytiker på Braths huvudkontor i Örnsköldsvik. Intresset för sociala medier finns kvar men ett större fokus på tekniska lösningar på webben har blommat upp. På fritiden reser Anders gärna för att upptäcka nya platser och träffa nya människor, storstäder är det absolut bästa och om det kan kombineras med god mat och idrottsevenmang desto bättre. Anders är ett stort fan av Modo och Chicago Cubs och spelade tidigare Baseboll i Sveriges division 1.

020-10 00 08

Mer från Anders Bohman

Vår guide till hur och varför du bör tagga dina YouTube-klipp

Youtube på en mobil

Sökmotorer blir allt bättre och smartare att tolka och förstå innehåll. Dock behöver man fortfarande hjälpa dem på traven att helt förstå innehållet i det man producerat. I denna artikel ska vi förklara hur man kan öka synligheten för sina videoklipp på YouTube, samtidigt som man hjälper sökmotorn att förstå vad innehållet handlar om, detta […]

Skapa lösningsfokuserat innehåll som en mästare

Olympiska Ringarna

Alla har vi nog ett idrottsminne som vi håller extra kärt och tänker tillbaka på, inte minst nu när avsaknaden av sport och idrottsprestationer gör sig påminda. Denna artikel ska handla om hur ett av mina starkaste idrottsminnen, en liten detalj, påverkat mitt sätt att tänka kring digital marknadsföring i allmänhet och för SEO i […]

Vår guide till smartare Gästbloggande

Gästbloggning och Google har genom åren haft en komplicerad relation. Redan 2014 gick Matt Cutts ut officiellt och menade på att denna typ av bloggande nu gått i graven. Sex år senare gästbloggas det fortfarande flitigt. Fenomenet har därmed inte dött ut och det kommer, med stor sannolikhet, att fortsätta att gästbloggas i framtiden också. Det […]

Så bör du tänka kring din Innehållstrategi

Innehållsstrategi

Innehåll är grunden till effektiv marknadsföring på nätet. En väl utformad innehållsstrategi är en av de viktigaste byggstenarna för framgångsrik sökmotoroptimering. Att ha högkvalitativt innehåll är och kommer, med största sannolikhet, bli ännu mer viktigt för att fånga potentiella kunders intresse och ranka högt på konkurrensutsatta sökord. Att ha en så kallad innehållsstrategi är med […]

Så bör du tänka kring längden på ditt textinnehåll

Skriva texter på maskin

Textlängd och textmängd är ett flitigt diskuterat ämne i SEO-världen. I denna artikel ska vi diskutera vikten av textinnehåll för landningssidor och huruvida mängden text, det vill säga antalet ord, spelar roll för att en sida ska ranka högt på Google eller inte. Vad säger Google själva angående antal ord i textinnehållet? Google älskar text […]