Anders Bohman

Anders Bohman

SEO-analytiker

Anders har lång erfarenhet av marknadsföring i digitala medier och har under flera år fokuserat på att hjälpa företag att synas på sociala medier. Efter sin andra magisterexamen i Strategisk information och kommunikation fick Anders upp ögonen för SEO och valde då att byta inriktning och testa något helt nytt.

Idag arbetar Anders som SEO analytiker på Braths huvudkontor i Örnsköldsvik. Intresset för sociala medier finns kvar men ett större fokus på tekniska lösningar på webben har blommat upp. På fritiden reser Anders gärna för att upptäcka nya platser och träffa nya människor, storstäder är det absolut bästa och om det kan kombineras med god mat och idrottsevenmang desto bättre. Anders är ett stort fan av Modo och Chicago Cubs och spelade tidigare Baseboll i Sveriges division 1.

020-10 00 08

Mer från Anders Bohman

Varför det är en bra idé att satsa på SEO i en lågkonjunktur

Lågkonjunktur 2020

Mycket tyder på att en lågkonjunktur står för dörren och med den infinner sig ofta en oro för många företagare. Det är inte ovanligt att företag försöker “spara in” på marknadsföringen, eftersom köpkraften minskar. Vi ska i denna artikel reda ut varför detta är en riktigt dålig idé och varför man bör satsa på SEO […]

Google rullar ut inkognitolägen för Maps och YouTube

Inkognitoläge

Oktober är som många känner till “Cyber security awareness month”. Mycket fokus kretsar såklart kring anonymitet på webben och man kan tycka det är lite ironiskt att man lagt detta en månad före “movember”, då odla en mustasch kan ses vara sista utvägen till att ha någon form av anonymitet alls. Vi tänkte att vi […]

Unicode kan fetmarkera titlar och meta descriptions i sökresultatet

Unicode

Några av er kanske har upptäckt att det nu går att märka upp sina titlar (och även meta descriptions) med fet stil, för de flesta användare kommer detta förmodligen som en nyhet då exemplena är få. Det ser nämligen ut som att Google för tillfället tillåter att man märker upp titlar och meta descriptions med Unicode. Trots […]

En guide om Googles nya länk attribut – rel=”sponsored” och rel=”ugc”

Googles nya Nofollow

I veckan flaggade Google för att de nu rullar ut två helt nya länkattribut vars syfte är att komplettera det redan etablerade nofollow attributet. Förutom rel=“nofollow” kommer Google nu ta hänsyn till: rel=“sponsored” (För sponsrade länkar genom reklam, sponsrat innehåll och dylikt) rel=“ugc” (Användargenererat innehåll exempelvis foruminlägg och länkar i kommentarsfält) Vi tänkte därför i denna artikel […]

Google Travel – Ett (hår)resande verktyg för resebranschen… eller?

Under maj 2019 annonserade Google att man nu tar ytterligare ett steg mot att vara en stor aktör i resebranschen. Detta genom att lansera Google Travel. I denna artikel tittar vi närmare på Googles initiativ och spånar kring hur detta kan komma att påverka reseindustrin och dess konsumenter ur ett SEO-perspektiv. Vad är Google Travel? […]